Monday, January 3, 2011

keseronokkan seorang daie

salam wbt,

keseronokkan seorang daie melambangkan keseriusan daie itu memikirkan persoalan dakwah dan tarbiyyah. sekiranya daie itu seronok utk memikirkan tentang dakwah dan tarbiyyah, ini adalah petanda bahawa daie itu mula mencintai jalan yg dicintai oleh NABI SAW, para sahabat dan para syuhada.

namun, andai kata bermain bola, memasak, shopping, travel (tidak tarbawi), membaca yg tidak terbawi dan lain2 lagi itu lebih disukai dan dicintai, ketahuilah, ada byk lagi yg perlu kita muhasabah. adakah kita cukup mencintai ALLAH, NABI SAW dan JALAN KE SYURGA INI?

KHALID AL WALID RA lebih mencintai kemanisan malam di jalan JIHAD lebih dari malam pertamanya dengan seorang isteri yg dara, adakah kita seperti beliau?

adakah kita terpedaya dgn mainan dunia?



Wahai orang-orang yang beriman! Mengapa kamu, apabila dikatakan kepada kamu: Pergilah beramai-ramai untuk berperang pada jalan Allah, kamu merasa keberatan (dan suka tinggal menikmati kesenangan) di tempat (masing-masing)? Adakah kamu lebih suka dengan kehidupan dunia daripada akhirat? (Kesukaan kamu itu salah) kerana kesenangan hidup di dunia ini hanya sedikit jua berbanding dengan (kesenangan hidup) di akhirat kelak. (9:38)

ayuh bangkit para daie, kita sebarkan islam. marilah kita kejar redha ALLAH.

jzkk

1 comment:

gEe said...

salam.

i dont know how to contact u, but here is my email. nazirah_mk@yahoo.com

do contact me asap.