Wednesday, May 30, 2012

gagal lagi

salam wrb wbt,

aku gagal lagi. setelah hampir 20 hari mempersiapkan peralatan perang aku ke medan appeal hearing. akhirnya aku gagal.

aku gagal. aku gagal utk pass final year exam ini. tapi aku yakin Allah ada sesuatu yg lebih baik menanti aku.

innalillahi wa inna ilaihirajiuun. smoga Allah memberikan pahala di sebalik ujian ini. dan menggantikan dengan sesuatu yg lebih baik.

aku tahu bukan mudah untuk aku turun ke medan perang ini lagi. dua kali aku tewas. rasa serik.

namun, inilah medan aku sekarang. perjuangan ini perlu diteruskan. samada aku menang, atau syahid dalam peperangan ini.

aku tidak boleh berundur walau selangkah kebelakang. aku harus terus maju. biar pun air mata ini membasahi pipi. biar pun kepala ini sakit. biarpun pinggang ini sakit. biar mataku kabur.

biar perut ku lapar.

biar biar biar

aku tak boleh tewas. ini adalah cabaran dari tuhan untuk meningkatkan darjat aku.

biarlah air mata itu mengalir, asalkan langkahku terus kehadapan.

sekarang juga aku angkat peralatan perang aku.
sekarang juga aku mara kehadapan.

tangisan ini bukan tanda kalah. air mata yg gugur ini melambangkan gugurnya musuh2 ku. aku buang musuh2ku dalam diri ini. nyah kau. keluar kau sebanyak-banyaknya.

doakan aku ikhlas. doakan amalan aku diterima. doakan aku ke syurga. doakan aku menang. doakan aku syahid.

salam air mata seorang pahlawan

3 comments:

ahmad afiq said...

Besar ujian yang Allah berikan, moga Allah terus berikan kekuatan dan kesabaran. iA Allah nak berikan sesuatu yang jauh lebih di dunia dan di akhirat.

Anonymous said...

salam muhaimin.

insyaAllah, yakin dan percaya He will always be there for u.semoga Allah sentiasa kurniakan kesabaran dan permudahkan segala urusan. Sesungguhnya,ada hikmah di sebalik musibah/dugaan.

i felt the same thing when i have to repeat the intensive 4th year all over again for the 2 marks differences. it will strike u hard for the first step.gather your inner strength and insyaAllah, soon everything will set in and u will find the beauty of Allah's plan in every challenges.

i do believe u will sail through this, insyaAllah.

do know that our pray will always be with you..

nuraishah said...

innalaha ma assobirin.. hayati sebenarnya ayat ini, insyaAllah, bakal tenang hatimu.. doa kami bersama mu sentiasa insyaAllah..