Wednesday, July 15, 2009

jejak chantek 2009: PAIHIA

senja nan merah di paihia

ASSALAMUALAIKUM,

di paihia, aku tidor di hostel dengan bayaran nzd 20 semalam utk 2 malam. sempat aku berkenalan dengan seorang italian yg dah travel hampir 2 bulan di nz. tapi aku, hanya 2 minggu di nz. cukup singkat utk mat saleh, utk malaysian, 2 minggu cukup lame. seperti biasa, lelaki european yg aku jumpa di perjalan sebelumnya, kebanyakan berbual tentang wanita. sex itu dan ini. aku rasa dlm kepala otak derang ade benda tu je. tade ape ke nak cerita. bosan tol. mostly yg dah penah travel kat south east asia akan pergi ke thailand dan tidak ke malaysia. bila ditanye apa yg special di bangkok, tiada jawapan yg jelas. aku pun menjawab pertanyaan ku kembali, "i think most people go there because of the girls!!" terkedu juga italian itu. padan muka, sedarlah, hidup ini bukan sekadar mencari wanita utk hidup, tetapi wanita dijadikan teman utk hidup mencari reda ALLAH.

hole in the rock dari jarak jauh

di nz, kiwi direfer kepada 3 perkara menurut nizam. 1. org nz 2. buah kiwi 3. burung kiwi. aku menambah, ade 4 sebenarnya; 4. pengilat kasut kiwi. kami berseloroh. aku mula merasa kesunyian berjlan berseorangan. rasa rindu kepada bucher ketika kami menjelajah italy sampai ke holland. mengapalah aku jalan sorang? terasa kegembiraan yg ada tidak boleh dikongsi. aku hanya mampu tersenyum kepada alam dan mengucapkan subhanallah. aku merupakan manusia yg perlukan teman. walaupun aku suka menjadi lone ranger, namun depp in my heart, i need someone to share my journey.
salah satu pular di bay of island. ini dinamakan hole in the rock ataupun lubang dalam batu.

wild dolphin yg berjoget-joget depan boat. subhanallah. rasa nak bela kat rumah satu je.

bile tgk gamba ni, bleh rasa tak aku sedang rasa sunyi dalam hati?

3 comments:

SoIS said...

sabar min, sampai masa ada la tu inshaAllah :)

abdulmuhaimin_ali said...

da seminggu kot aku tak phm ape ko komen ni. ni bm ke????? ko pun tak isi lagi

hamba Allah SWT said...

hidup ini bukan sekadar mencari wanita utk hidup, tetapi wanita dijadikan teman utk hidup mencari reda ALLAH.

i like the way you think...