Thursday, May 29, 2008

EXAM..EXAM ..EXAM



assalmualaikum,
sedang aku bosan menelaah, aku cuba melepaskan kebosanan dengan melihat rentetan hidup aku. sememangnya memang agak pelik dan terasa bodoh apabila aku lihat apa yg telah aku lalui. dari pergaduhan demi pergaduhan, dari percintaan demi percintaan, dari kerinduan demi kerinduan, dari setapak ke tapak yg lain, semuanya dipenuhi dengan rasa malu apabila cuba diimbas kembali. mengapa aku jadi sebodoh ini? namun aku cuba meyakinkan diri, yang lepas biarlah ia berlalu pergi. jadikan sempadan dan tauladan. jgn biarkan perkara yg lalu menarik kita jatuh ke belakang. kita mesti mencipta sejarah berdasarkan sejarah yg telah kita bina sekarang. aku perlu yakinkan diri aku, ini semua adalah terbaik untuk aku. jgn ulangi perkara bodoh itu lagi.

kini, aku merasakan diri aku agak tenang, tiada lagi kekalutan atau pun jawapan yg tergantung. fikiran aku semakin fokus alhamdulillah. ada kawan aku kata, aku tidak dapat menerima kenyataan dengan apa yg telah berlaku, "self denial" katanya. apa pun, biarlah apa org nak kata, aku ubah benda yg perlu aku ubah berdasarkan apa yg disuruh oleh ALLAH.

bulan depan, aku akan mulakan pengembaraan aku selama 33 hari. pengembaraan ini digelar "jejak chantek". ia akan bermula pada 12 jun dan tamat pada 15 july insyallah. doa anda amatlah dialu-alukan. antara tempat yg bakal dilawati ialah italy, austria, czech, west german, holland, belgium. moga2, apa yg dilakukan ini akan mendapat berkat.

salam org rumah aku sume da malas masak....

No comments: