Thursday, July 31, 2008

apa terjadi dengan aku sekrg?

assalamualaikum,

aku mengalami kesukaran untuk berperasaan. mengapa? itulah yg cuba aku cari. pelbagai perasaan yg aku rasakan tapi aku tak tahu yg mana satu lebih kuat. aku cuba mencari, tapi aku pun tak tahu skrg ni apa yg tak kene dgn aku. mungkin ini adalah normal bagi seorang manusia tapi aku merasa kurang selesa.

aku rasa skrg ini aku cuba membuang segenggam perasaan yg aku sendiri pun tak tahu apakah perasaan itu sebenarnya. nak buang ke tak nak? boleh ke aku buang perasaan ini? berapa masa yg akan aku ambil untuk itu? adakah zalim untuk aku buang perasaan itu?

aku sekarang hanya mahu tumpukan pemikiran aku kepada agama dan study aku. aku juga mahu sekurang-kurangnya berjaya seperti org lain. aku cuba berusaha keras tetapi aku pun tak tahu adakah aku cukup kuar berusaha ataupun aku sahaja yg merasakan diri aku ini sudah kuat berusaha. namun, aku tahu fokus itu penting. i need to focus.

i'm trying to write about something else but i just cant. i dont have the passion to write the think that i like. why, again one of the stupid answer, i dont know why.

come on buddy, dont let yourself down. ALLAH gives you the strength to choose and you are going to choose it right. you have to believe in yourself, do your best and leave the result to ALLAH because HE knows the best. as for now, dont forget life is too short to feel sad, do good deeds and never give up.

salam jemput-jemput malas

4 comments:

Anonymous said...

aku nak kongsi dengan ko satu perkara yg org ckp kt aku.

"perasaan itu fitrah, jgn biarkan ia padam, jgn biarkan ia tumbuh meliar. disebabkan perkara2 itu adalah fitrah yg diturunkan, maka kite sbgai manusia yg mempunyai aqal fikiran haruslah pandai meletakkan perkara2 tersebut di landasan dan tempat yg betul"

bro, hopes this'll help u as much as it helped me before.

abdulmuhaimin_ali said...

TQ BRO...that is true..but sometimes it is not easy to control how u feel, what u think nad ets. but, i believe that yourheart cannot be your heart. you have to pray and ask for ALLAH the new heart so that you can survive. thats the last resort.

Anonymous said...

percaya segala yg terjadi nie ada hikmah-NYA
sekali jatuh...tak semestinya tak boleh bangkit kn...
kegagakan hari ini,pasti akan menjanjikan kejayaan hari esok..
kita kn ada pelindung yang maha besar lagi maha agung
percaya kn itu eaaa!!!

abdulmuhaimin_ali said...

TQ BYK2 ATAS SOKONGAN..SAME2 KITE BERDOA