Friday, February 22, 2008

alhamdulillah-syukur-syukur

bermain gokart adalah sgt menarik. aku paling kanan


assalamualaikum,
kezaliman aku membuatkan aku hidup dalam serba ketidak kesyukuran. dengki kat org tu, jeles kat org ni, nak bergaya mcm org tu, nak kaya mcm org ni. tapi sebenarnya apa yg aku slalu lupa ialah bersyukur. lihatlah di sekeliling, ada org lagi susah lagi menyusahkan daripada kita. kita jarang ucap alhamdulillah. sekiranya org tanya apa khabar, apa yg kita jawab ialah khabar baik. kalau nak ikut ulama' yg agak strict, itu sudah dikira kufur nikmat. ulama' kata kita perlu respond cakap alhamdulillah. 

tadi aku dapat A- for the card signing dengan jane holland. the first A dalam cardsigning. ape2 pon alhamdulillah, aku harap, nikmat dan ujian yg ALLAH kasi ini tidak akan membuatkan aku alpa dan lalai kepada ALLAH. aku akan doa, solat, tingkatkan amalan, tingkatkan usaha dan mcm2 tingkat lagi. 

sebagai manusia biasa, aku slalu memikirkan perkara-perkara mengarut. bodoh gle! tade benda lain ke nak fikir, sebelum ini aku marah diri aku sendiri. aku mencarut dan pukul diri aku bila fikiran aku merewang. tapi, skrg aku rasa nak berubah, tiap kali aku khayal, aku cakap astaghfirullah. moga2 ALLAH ampunkan dosa aku. bagi org betul2 faham akan islam, dia akan consider melupakan ALLAH walaupun sesaat sbg dosa besar.

khutbah jumaat tadi btul, membakar diri aku. ia berkenaan hubungan antara laki dengan perempuan. aku perlu put a very definititve gap between me and the girls. nak cross border ni, no way. aku harap, ALLAH kasi aku kekuatan utk jaga hubungan. one sin leads to another sins. one stair leads to another stairs. jage2 abdul muhaimin. nafsu ni gile. bykkan puasa ok!

salam card signing A-

2 comments:

AFRO117 said...

alhamdulillah bro.

keep it up.
setiap apa yang datang baik mahupun buruk itu dari Allah jugak kan?

ada masa weekend meh singgah umah

PS: jealous go kart

abdulmuhaimin_ali said...

btul2 bro. aku harap aku ikhlas dlm ape yg aku buat. klo ALLAH tak kasi dunia, akhirat ade, lagi superb nyer. ko bygkan main ps3 kat syurga, sure meleleh punye, bersama bidadari2 yg mata mcm jelly, huhuh, tingkatkan amalan bro. hidup ini kejap je...nnt aku rasa nak organize trip g main go kart ...serius masyuk gle