Monday, February 18, 2008

HENTAKAN DI KEPALA

tiba2, aku rasa kepala aku dihentak-hentak. adoi, sakitnya! bahu aku terasa berat sehingga lenguh. mata aku kemerahan. kaki aku letih. otak aku bagaikan nak pecah. alhamdulillah juga aku panjatkan.

aku teringat kepada MUHAMMAD BIN ABDULLAH. aku pasti bebannya jauh lebih hebat dari ini. dipertiduranya, tangannya dipenuhi air mata akibat memikirkan masalah ummat. sedikit sebanyak, aku mula merasai debu beban itu. aku rasa sesak sampaikan aku keliru nak buat apa. aku rasa menyesal kerana byk buang masa. aku mesti berbuat sesuatu. aku mesti hentikan buang masa. jgn buat benda lagha.

aku perlu berjalan lebih pantas. aku perlu kurangkan tutur kata yg zalim. aku perlu buang pemikiran kanak2. ALLAH berikan aku segala-galanya, tiada lagi alasan utk aku lari. tiada lagi dunia nafsu nafsi. dunia aku adalah dunia kau, dunia kau adalah dunia aku. islam hidup dalam masyarakat. aku mesti ubah perangai aku. setiap apa ya aku buat aku akan pastikan org lain juga dpt faedahnya.

adakah hidup aku akan bosan? tidak, hidup ini sementara, akhirat juga kekal abadi. hidup ini ibarat penjara, awaslah tingkah lakumu. aku perlu berubah dan mengubah. aku perlu dibentuk dan membentuk. aku perlu jadikan diri aku apabila org tgk diri aku, dia akan lihat keindahan islam. mengapa aku takde kebolehan mcm tu?

tapi skrg, diri aku tidak penting, yg penting adalah diri kita!

salam mee bandung yg tak brape rasa bandungnye

No comments: