Tuesday, April 15, 2008

aku tidak boleh lari

ASSALAMUALAIKUM,

dalam setiap nafas, mataku berkelip, bibirku mengeluarkan bicara. entah mengapa aku cuba berlari namun aku keletihan dan perlukan seteguk minuman. semakin aku jauh berlari dari cinta, semakin penat aku rasa. aku tahu, satu hari nanti aku akan berhenti berlari lalu mendakapi cinta itu. lalu, aku mengambil keputusan, untuk berhenti berlari dan terus mendakap apa yang ada.

sebelum ini, aku cuba mengasingkan setiap sesuatu dengan membezakan satu persatu. sekarang masa untuk belajar, ini masa untuk bersosial, itu untuk bersenam, ini untuk bercinta, sana untuk berkawan. aku sedar, dalam kehidupan ini, adalah hampir mustahil untuk kita mengawal semua itu. mereka datang menyerang dengan tiba2 walaupun ketika aku tidak bersedia. inilah kehidupan, kita tidak boleh menolak apa yg telah ditakdirkan untuk kita. kita perlu mendakap dan menjadikanya perkara yang diredai ALLAH.

kini aku sedar, aku tidak boleh terus berlari. aku harus berhenti dan berfikir, bagaimana untuk aku mendakap semuanya tetapi dalam masa yang sama, suatu benda pun tidak akan keciciran. aku perlu lebih matang dan berusaha lebih kuat. aku tidak boleh terus menafikan apa yang ada didepan mata. kawallah ia dengan iman dan takwa. mohonlah doa kepada ALLAH. INSYALLAH, kita bertawakal dan berserah kepadaNYA.

salam telur goreng untuk semua

No comments: