Sunday, April 27, 2008

kritikan kepada blog aku

di anit kabir, ankara, turki. tempat mustafa kamal attarturk di tanam

assalamualaikum,

hahahahhahahahahahahahhahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahah
aduh penat aku ketawa. lupe kejap kat ALLAH.

di waktu aku tengah beremosi inilah sedap tulis blog. segalanya lahir dari hati. biarlah apa org nak kata, kalau aku rasa aku perlu care, aku kan care la. kalau aku rase x perlu care, lantak.

di sepanjang penulisan blog aku ini, aku tak tahu berapa ramai yg bace, berapa ramai yg mengkritik, berapa ramai yg bukak mulut, berapa ramai yg jadikan fitnah, berapa ramai yg kata aku bodoh, berapa ramai yg kata aku ni gila, berapa ramai yg kata aku ini buta, dan berapa ramai yg kata blog aku ni cute!

aku sengaja tidak meletakkan indication berapa ramai yg telah view blog aku kerana aku cuba betulkan niat aku. aku tulis blog kerana nak cari keredaan ALLAH dan nak rekod perjalanan hidup aku agar aku tahu pencapaian aku dalam hidup ini. hidup ini memang complex dan lagi mengkomplexkan jika kita dalam perjuangan. kalau tak mahu berkorban, baik tak payah sebut pasal perjuangan. -tuihhhhh sambil meludah kepada diri sendiri.

kalau org nak kritik, silalah kritik dengan baik. bagi nasihat so on n so on. tak payah nak bukak kat kedai cyberkopi nak bincang pasal masalah aku. silap2 pahala2 depa masuk dalam akaun aku. ape2 pun, aku adalah aku. aku tidak mahu jadi hipokrit. aku tidak mahu jadi munafik. tapi aku tahu diri aku penuh kelemahan. aku perlukan bimbingan. aku perlukan nasihat.

so aku rasa dari dok borak belakang2, baik borak depan2, sekurang-kurangnya boleh aku tau ape masalahnya. aku cuba berikan yg terbaik dalam hidup aku. ade sesetengah benda aku tak faham kenapa aku masih lakukan benda tu lagi. aku cuba cari pengajaran di sebaliknya. tapi ape2 pon, aku sedar aku masih belajar. mulut manusia aku tak boleh tutup, mulut aku juga susah ditutup.

kesimpulanya, aku rasa baik aku bersederhana. aku maafkan siapa juga yg pernah buat salah kat aku. kalau korang rasa gembira buat benda yg korang buat sekarang ni, buatlah asalkan berlandaskan syariat. aku cuba buat perhitungan dengan sebaik mungkin tapi kadang2 itulah, aku masih manusia. make doa insyallah.

salam padprik yg paling sedap aku buat...hahah..pui diri sendiri

3 comments:

Anonymous said...

klu aku, aku dulik hape orang ckp. bt sakit otak je.

Anonymous said...

btol2.. tp kadang2, kene dengar jugak, mane le tau kite buat salah.. kan?? sbb klu x de angin, xkan pokok begoyang...

wallauhualam

abdulmuhaimin_ali said...

BTUL LA TU..TAPI HIDUP INI BUKAN SORANG2, KENE CONSIDER JUGAK ORG LAIN...BAGI AKU BILE KWN2 BAGI NASIHAT KENE DGR, PASTU BALIK UMAH PIKIR BYK2 ADE TAK BTUL KWN AKU CKP TU...KALAU BETUL AMIK, TAK BTUL SIMPAN AJE...